F… you 16… times

Posted: Martie 27, 2010 in Uncategorized

Gabriel Oooo…prea, cel mai independent “șef al mafiei personale a lui Adrian Năstase”, atât de independent încât a ajuns membru în guvernul boboc, spionând astfel în interesul lui Bombonel întru zădărnicirea planurilor de ieșire din criză a marotei căpitanului Chiorâș Chiondorâș, a deschis în sfârșit gura, luând poziție în fața detractorilor planului său de achiziționare a avioanelor în curs de casare, pe care americanii vor să ni le vândă pe un purcoi de bani. N-am auzit nimic altceva decât o tiradă demagogică, nici măcar foarte elaborată, despre cum că avem nevoie de avioane și poporul va decide. Nici tu licitație, nici tu studiu de oferte, nici consultarea experților cu privire la caracteristicile avioanelor aflate în discuție. Nimic. Ceea ce a împământenit opinia general acceptată că achiziționarea acestor 24 de avioane F-16 este o reeditare a episodului „fregatele”, dar și a celui de la jumătatea anilor ’90, de care nimeni nu-și mai aduce aminte, în care alți găozari ai Statului Român au încercat să dea lovitura cu niscaiva elicoptere Cobra, care până la urmă nu s-au mai cumpărat. Dar atunci, firește, nu era criză, sau era și… Ok, să uităm de argumentul ăsta.

Ceea ce vreau să spun, este că în dorința de a scoate în evidență caracterul antic al acestor F-16, Badea, în emisiunea lui fâșneață, a invocat Top Gun, filmul în care Tom Cruise era încă un adolescent imberb care se iubea cu celălat, Iceman, sau ceva de genul ăsta… O poveste cu avioane, oricum. Badea însă se înșeală, formația sa de bodyguard nepermițându-i să facă aprecieri corecte pe teme aeronautice.

De aceea, acest fiu de instructor de zbor vă spune că avioanele din Top Gun erau F-14, deci o generație anterioară rablelor pe care vor americanii să ni le bage pe gât, care însă sunt anterioare( fabricate începând cu 1976) la rândul lor ruseștilor MIG-29( fabricate în primă versiune începând cu 1983), din care Armata Română a avut două aparate încă din vremea lui nea Nicu, pe unul dintre ele făcându-l praf la un miting aviatic, când pilotul a încercat executarea unui zbor razant pe spate (MIG 29 fiind capabil de o manevrabilitate deosebita), prăbușindu-se pe pistă în momentul în care a vrut să realizeze tonoul de întoarcere, pierzând astfel suprafața portantă.  Vă mai aduceți aminte? Oricum, nu contează. Nu era vina apartului, ci a pilotului, pentru că toate avioanele cad puțin în momentul tonoului, din cauza micșorării suprafeței portante, și cum în cazul ăsta aparatul era prea aproape de sol, s-a mistuit pe pistă. Ceea ce vreau să spun este însă că România se află în curs de achiziționare a unor avioane mai vechi decât acele MIG-uri 29, pe care le-am avut odată. În plus față de F-16, MIG-29 avea un sistem de ochire printr-un vizor montat pe casca pilotului, în dreptul ochiului acestuia, ceea ce făcea posibilă ochirea inamicului nu prin orientarea optimă a aparatului de zbor, ci prin privirea celui care-l pilotează. Pilotul se uita după țintă, și racheta pornea într-acolo.

În concluzie, vajnicii conducători ai acestei țări de cacao sunt pe cale să tragă încă un tun din banii publici ai amărășteanului care este îngropat în taxe, reduceri salariale, reduceri de pensii, coplata în sistemul de sănătate, etc. Căci altminteri, dacă performanța ar fi criteriul aplicat, nu F-16-le americanilor ar trebui să-l achiziționeze găozarii de partid la putere, ci rusescu Sukhoi Su-47 Berkut(când va intra în activitate), acesta fiind avionul cu cea mai înaltă tehnologie aeronautică aplicată până în prezent, fiind capabil de o manevrabilitate extraordinară, cu capacitatea de a executa întoarceri de 180-360 de grade, aproape pe loc. În urmă cu câțiva ani, la un miting aviatic, rușii au propus un dogfight între Berkut și ultima creație americană, F-22 Raptor. Yankeii însă au refuzat, pentru că Sukhoi-ul le-ar fi înghițit pasărea cu fulgi cu tot, cu tehnologia stealth și alte frecții.

Comentarii
  1. Mike spune:

    Su-35 poate „executa” cam tot ce poate si Su-47. Su-35 este un avion relativ nou, cu o avionica de la buna in sus (chiar daca e ruseasca :D) si este utilizat cu rezultate foarte bune de tari precum Brazilia, India sau China. Ca si raport performanta/pret bate cam orice avion din occident si te asigur ca un F 22 american n-ar avea sanse intr-un dog-fight cu un Su-35.
    Mie mi se pare hilara gandirea CSAT-ului care viseaza la viitoarele F 35 daca vor cumpara acum rablele F 16. Si daca ar fi de acord americanii sa vanda avionul lor de ultima generatie unei tari fost comunista nu imi pot imagina de unde va avea Romania si distinsii nostri domni din CSAT bani pentru F 35, pentru ca vor fi al dracu’ de scumpe! (sa nu vorbim de infrastructura necesara acestor avioane!) „BEEP” CSAT si sper sa-i stea comisionu in gat ca un „deal” de genu asta e facut pe comisioane.

    • touretul spune:

      Intradevar, superb aparat Su-35. Asemanator cu Su-37 care se pare ca a propus un dogfight la un miting aviatic si nu s-a oferit nimeni( nu Su-47 cum am spus eu; uite aici clipul http://www.youtube.com/watch?v=_VOFdXO929Q&feature=related) Cat despre F-35, tot ce pot sa spun e ca nu-mi place. Arata ca o balena cu aripi. Si cam atat ar puea spune despre el si mazetronii din CSAT, atata timp cat niciun pilot roman nu a incercat aceste aparate pentru ca decizia sa fie luata pe criterii obiective. E vorba evident de comision, dar si de strategie geopolitica. O sugem de la licuriciul cel mare si el ne doteaza cu niste harburi zburatoare, sa ne aparam cu ele de muste.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s