Boc și-a ars o diodă

Posted: Mai 3, 2010 in categoria "filozoful din dos"

Atunci când fantoșa căpitanului, Bo-Bo-Boc, a trântit-o pe aia cu tancurile prin nisip, și “de ce nu pot să zboare reactoarele prin cenușă”, primind răspunsul cretin din partea celui mai “independent șef al mafiei personale a lui Adrian Năstase”, nu m-am străduit să fac vreun comentariu. Nerozia era atât de grosolană, încât mie însumi mi-a fost rușine de prostia și orgoliul prostiei de-a ieși în evidență prin ea a homuncului cu dioptrii de la Palatul Victoria.

Acesta a recidivat săptămâna trecută însă cu altă tâmpenie, lansată de alți nerozi din Comisia Europeană care probabil speră să o probeze pe amărâtul popor român, să vadă cum funcționează. E vorba de “Grupul de lucru interministerial pentru stabilirea unei strategii de încurajare a fabricarii autovehiculului electric în Romania”. Vom trece peste faptul că acest grup de lucru n-are nicio idee despre ce trebuie să facă și va consuma bani publici degeaba, și vom aborda problema esențiala: automobilul electric.

Ce este automobilul electric? Este un automobil. Ce fel de automobil!? Electric. E o mașină care funcționează cu curent electric. Și de ce o mașină pe curent electric? Deoarece curentul electric, chipurile, nu poluează. Oare?

Cine produce curentul electric? În principal, termocentralele care ard păcură și cărbune. De unde rezultă impact zero asupra protecției mediului. Sau poate chiar dimpotrivă, arderea păcurii și a cărbunelui constituind o sursă de poluare mult mai mare decât cea a combustibililor rafinați pe bază de petrol.

Aaaaaaaaaaa! Mașini hibride cu motoare deopotrivă cu combustie internă și electrice? Da. Pentru că în cazul lor curentul electric este produs de sistemul de frânare al mașinii. Sau și mai bine, motoare electrice care folosesc hidrogenul lichid pentru producerea curentului electric, dar nu automobile electrice cu alimentare de la priză.

Și acum să vedem cât de fezabil ar fi sistemul de prize de alimentare răspândit pe întreg teritoriul țării imaginat de homunculul ridicol de la Palatul Victoria? Nu am un calcul exact, dar acesta poate fi făcut. Însă eu îmi amintesc în anii trecuți, vara, pe caniculă, Electrica Transilvania emițând comunicate în care solicita utilizarea cu măsură a aparatelor de aer condiționat, mari consumatoare de curent electric, din cauza suprasolicitării rețelei stoarse de energie, lipsită fiind de aportul de hidrocentralelor care nu funcționau la randament maxim din cauza scăderii debitelor râurilor. Și acum să ne imaginăm o populație întreagă de șoferi cu vehicule electrice conectate, toate, pe timpul nopții, la rețeaua de alimentare.

Și, stai așa? N-a spus Bo-Bo-Boc ceva de genul montării acestor prize în benzinării? Cât de tâmpit poți să fii? Încărcarea bateriilor unui vehicul electric necesită un timp destul de îndelungat. În cazul modelului celor de la Tesla Motors este vorba de 3,5 ore. Come on!…

Gata! M-am săturat! E nedemn de condiția mea să mai comentez asemenea nerozii.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s