Mai bine fii oaie

Posted: Mai 19, 2010 in categoria "mânia proletară"

Ce-am înțeles eu din criza asta? Mmmmmmmm… nu mare lucru. Eu unul nu sunt economist, finanțist, bancher, n-am niciun ban, dar sincer, pe mine nu mă conving deloc analizele astea cu deficitul și cu “cheltuim mai mult decât producem” și “avem mai mulți pensionari decât populație activă”, bla-bla-bla. Rahaturi! Pentru că dacă așa stau lucrurile, atunci să-mi spună mie minunații analiști de unde fură toți paraziți banului public care prosperă în această țară de două parale? De unde fură, dacă nu sunt bani? Pentru că eu, cu experiența mea limitată de jurnalist local, știu de achiziții publice cu de cinci ori prețul gonflat. MTS a facut “o mie” de patinoare de plastic cu 150.000 de euro bucata, la care se adaugă cel al lui Dorin Floarea de Mucegai care se  dă Panseluță, de 200.000 de euro, bani din bugetul local, pentru că Funeriu n-a trecut cu promoția lui Carpații. Pentru că eu cu ochii mei am văzut ce mârlan imbecil au pus șef la Direcția Apelor, ce dobitoc care, de câte ori deschidea gura, scotea un ou de porumbel, în ciuda gesturilor disperate ale purtătorului de cuvânt care încerca să-l facă să-i tacă fleanca –  cioban prost care acum este suspectat de un tun de 17 miliarde de rahaturi care zac printr-un depozit în așteptarea Curții de Conturi. Și astea sunt afaceri derizorii, de târg derizoriu.

Dacă luăm însă în considerare varianta oficială, și cum altfel am putea face, de vreme ce, așa cum îi arată numele, e singura oficială, în ciuda modului abscons în care lucrează guvernul bo-bocului marinalului, cauzele crizei transpar mai limpede ca niciodată. Pamperșii sunt de vină! A zis-o, dom’le, marinerul! E prea mulți pamperși, și ăștia duc țara de râpă.

Pe urmă, minunea aia cu studii superioare de la finanțe, care nu știe cum funcționează goagălul și uindousul,  a descoperit celalată cauză. Usturoiu’! Ceea ce nu poate fi decât adevărat, pentru că mie unul îmi pute teribil de câte ori moftangiul deschide muianul.

Și cum a zis mangafaua că se rezolvă? Harșșșșh cu 15 și 25%! Atâta pute el! Atâta pute bibilica lui de finanțist premiant, clasa I. A lui și a marinerului care, de fapt, îi și întrece. Pe toți.

Acestea fiind spuse, m-am uitat și eu la manifestația bugetarilor rupți în fund și lăsați să moară de foame și, ce-am observat e că, în timp ce amărăștenii zbierau de mama focului și-și agitau fluturașii de salar, oaia rumega imperturbabil. Oaia era mulțumită. Ceea ce devine plin de relevanță pentru mine unul, care, încă de când eram diplodo vroiam să fiu orice altceva decât om. Vroiam să fiu leu, panteră, jaguar, condor, armăsar – ceea ce încă îmi doresc să fiu – dar abia acum îmi dau seama de naivitatea acestor dorințe imature. Mai bine fii oaie. Sau porc.

Lasă un răspuns

