Poezia, de la GOG citire

Posted: Decembrie 13, 2010 in categoria "yo-ho-ho and a bottle of rum"

Ok. Deci, am auzit-o pe asta cu Marius Pașcan care a mai trântit un volum de versuri. De data asta nu s-a mulțumit doar cu o lansare de librărie, cu devoții așezați cuminte la coadă ca să mai răpească un volum de stihuri purtând semnătura ”maestrului”, ci a strâns ditamai sala, în care s-a înghesuit toată coteria oranj, cu tot cu acoliții de servici. Sau poate sunt eu rău. Adevărul e că habar n-am dacă a fost cineva în sală. L-am văzut doar pe scenă, la buletinul de știri, pe marele actor Nicu Mihoc, și instantaneu m-am gândit la tricolorul în cinci culori, centura lui Florea, Energomur și Aquaserv, primăriile de cartier și Rolls-ul lui Doru Borșan.

Apoi l-am văzut pe Piersic asemuindu-l pe Pașcan cu Nichita. Dumnezeule! Oare cât i-au dat ca să vină până la Mureș? Și au fost oare bani publici?

Cât despre asemuirea cu Stănescu, s-ar putea să nu fie atât de deplasată, același lucru putându-se spune probabil despre orice scârța pe hârtie care, de la moartea celui mai celebru poet al perioadei comuniste, s-a apucat să scrie, asemeni acestuia, mai facile stihuri albe, ignorând astfel iambul și coriambul și alea-alea.

Dacă ar fi însă să-l asemuim pe Pașcan cu vreun mare versificator, nu trebuie să ne gândim mai departe de proaspătul trecut în neființă, Păunescu, de care perfectul poet – pardon, prefect în mod sigur se simte legat prin prolificitate. Când a scos precedentul volum? Luna trecută? Sau săptămâna trecută?

Mare păcat că poezia nu e o industrie. Am fi probabil pe primul loc în lume, ca și la industria de țepe.

Și că tot veni vorba, terminați cu prostiile și luați de aici niște poezie:


Și pentru că ne-am luat cu muzichia, mi-am amintit și de Mircea Rusu Band, adică primarul din Band, care, după un periplu prin toate partidele României, a fost parcă și prin PNL înainte de PD-L, dacă nu mă înșel, nu putea el lipsi de la o așa lansare de povestit copiilor, și-a trântit și una, așa, lăutărească, pe versurile prefectului, încercând probabil să-i imite pe Hrușcă și Șeicaru.

Și, uite, încă o asemuire cu Păunescu!

PĂUNESCU SĂ NE JUDECEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

…Se ridică Vasile, zice: Țepeș, Doamne!…

Lasă un răspuns

