Ghiță și noua generație de escroci ai reușitei mioritice

Posted: Aprilie 24, 2011 in categoria "intestinul gros"

Dacă imediat după decembrie ’89 cei 20 de ani prorociți de Silviu Brucan necesari României pentru a deprinde democrația îmi păreau o veșnicie, acum, 20 de ani mai târziu, în situația în care se află această țară, viziunea fostului politician comunist îmi pare de o naivitate dezarmantă, și gândurile mele se îndreaptă către o eră geologică destul de îndelungată care ar fi mai potrivită pentru ca acest neam de loaze să deprindă nu democrația, ci un anumit nivel rudimentar de civilizație.

Înregistrările Realitatea sunt un exemplu cât se poate de relevant despre modul în care generația care s-a dezvoltat în cele două decenii de libertate în România are lideri de o factură chiar mai grotescă decât cei construiți de utopia valorilor răsturnate ale comunismului. Acest Ghiță de la Asesoft e un băiat cam de vârsta mea, însă în vremurile prin care eu, proaspăt absolvent cu studii superioare, mă pregăteam pentru cea dintâi perioadă de șomaj prelungit, grație mediului economic la fel de răpciugos ca și acum, el trăgea deja PRIMUL TUN care-l transforma în milionar în valută și nouă stea promițătoare a capitalismului meltenesc de hoție a banului public. CE BĂRBAT! CE VIZIUNE! CE CANALIE!

Trei semne de exclamare. Și ca să arăt cât de impresionat sunt de performanțele acestui nou mogul familiarizat cu Codul Penal, sunt gata să-mi reconsider opinia inițială conform căreia acesta ar fi doar o extensie a brațului lung al președintelui mariner și să-l văd mai de grabă ca un întreprinzător privat care pe cont propriu s-a hotărât ca printr-o schemă abilă să înșele un escroc bătrân și ramolit și să-și facă astfel rost, peste noapte, de o jucărie nouă. Și pentru că unui baschetbalist nu-i stă bine cu o echipă de fotbal, Ghiță al nostru s-a hotărât să-și facă rost de o televiziune. 

În urmă cu câțiva ani, pe o străduță din Tîrgu, ascultam doi tineri dichisiți, un puțoi și o parașută, care mergeau înaintea mea. Iar puțoiul, mai pămpălău, mai blegoman, brusc lovit de o criză filozofică, a dat glas frământărilor sale de papagal retrograd: ”Oare ce-o să facem noi în viață, Tanța”? Iar parașuta, cu decolteul impresionant și pantalonașii mulați pe bucile-i nostime, a răspuns instantaneu, ca o premiantă: ”O SĂ CONDUCEM ORAȘUL ĂSTA, ȘI O SĂ STĂM SĂ NUMĂRĂM BANII”! Ce târâtură minunată! Aproape la fel de minunată ca Ghiță al nostru de la Asesoft. 

PS: Un amic mi l-a ironizat pe Mașca pentru că a scris pe inmures că, din cauza lui Ghiță, nu mai cumpără nimic de la emag.

Eu n-am cumpărat niciodată nimic de la emag, și nu pentru că e Ghiță o căzătură, ci pentru că nu au cele mai bune prețuri din țară. Cele mai bune prețuri le are mediadot, dacă stai pe lângă București, și asta pentru că e magazin on line, fără cheltuieli cu spații comerciale, oameni care să le deservească etc. Dacă stai însă p’aici prin Ardeal, cele mai bune prețuri le are ATEX, cu 1-2 lei mai mari decât mediadot, presupunând însă cheltuieli de transport mai mici, datorită distanței reduse. Sunt din Cluj. De asemenea, au o etică de afaceri impecabilă, în cazul meu achitându-se onorabil de obligațiile decurse dintr-un contract de garanție. Ceea ce, de acum, cred că ar fi inutil de așteptat de la Asesoft Ghiță.   


Lasă un răspuns

