There Will be… SHIT

Posted: Iulie 8, 2011 in categoria criminală
Etichete:, , ,

Săptămâna trecută am fost salutat pe stradă, în timp ce așteptam la o trecere de pietoni, de un bărbat trecut de 60 de ani, cu părul alb, ușor gârbovit. I-am răspuns întrebându-mă de unde-l cunosc pe omul ăsta. Figura sa îmi părea vag cunoscută, însă nu știam de unde să-l iau. Mă plimbam în dreptul semaforului, așteptând verdele, când ”străinul” s-a apropiat de mine, abordându-mă din nou cu un cordial ”ce mai faceți?”. Bine, dumneavoastră, am răspuns complet ignorant în privința personajului. Ei bine, s-a dovedit a fi Ioan Ciorbagiu, inspectorul de mediu despre care am scris și apoi am încercat să scriu în săptămânalul Punctul, care la sfârșitul anului trecut a izbândit la Înalta Curte de Justiție în lupta sa cu un DNA aflat în slujba omului de afaceri Florin Vlas care, nedorind să plătească pentru că i se scurgea căcatul din hotelul său de la marginea orașului, îl acuzase că pretinse mită. Delațiune lui Vlas, dovedită ulterior mincinoasă, s-a soldat cu pierderea slujbei de către Ciorbagiu, și hărțuirea acestuia timp de doi ani în instanțe de către procurorul DNA Marin Sandu, despre care Ciorbagiu spune că nu există cuvânt românesc care să-l descrie. ”Unul ar fi cel de lichea, dar acesta nu e destul de cuprinzător pentru ce fel de om este acesta”, a spus Ciorbagiu, blagoslovindu-l apoi pe Sandu cu apelative nu dintre cele mai măgulitoare.

Părea ușor zdruncinat, cu părul foarte alb ( anterior doar grizonat, din câte îmi aduc aminte), și un tremur difuz al palmelor. Dorește acum să se întoarcă împotriva lui Vlas, pe care-l acuză de mărturie mincinoasă, deși aceasta ar trebui să fie datoria statului, atâta timp cât DNA, cu toate eforturile lui Sandu, nu a putut să treacă peste discordanțele din declarațiile așa zișilor martori. ”DNA este o instituție inchizitorială. Mi-am dat seama asta din atitudinea judecătorilor de la Înalta Curte care se purtau cu procurorul Marin Sandu de parcă n-ar fi fost un simplu procuror, ci un superior al lor. ”Bună ziua! Ce mai faceți! Vă rog, luați loc”! Când avocatul meu începea să vorbească, îl întrerupeau după câteva secunde. Mi-a fost ruptă o mărturie cu ștampilă și număr de înregistrare, iar lui Sandu i-au acceptat o fițuică pe care ar fi putut să o scrie chiar el, cu puțin timp înainte de a intra în sală”.

Acum Sandu e ”defunct”, în ceea ce privește funcția sa din fruntea DNA Mureș, de unde s-a retras fără doar și poate în glorie, cu pensie barosană care să-i ajungă lui și consoartei sale, care oricum și ea stă la căldurică în ante-camera primarului Dorin Florea, unde vântură hârțoage. Dar amenințarea Florin Vlas încă subzistă, atâta timp cât prosperul delator și-a tras hotel în Piața Trandafirilor, din care dacă va curge din nou căcatu’, ne împuțim cu toții, că cine să-l mai ia la rost după toate prin care a trecut Ciorbagiu.

Lasă un răspuns

