Veselia la români

Posted: Octombrie 28, 2011 in categoria criminală
Etichete:

Voiam să scriu, dar am tot amânat, despre Festivalul Vinului și asta pentru că m-a marcat într-un mod oarecum profund. Nu din cauza vinului servit din răcitoare pentru suc la plic, din care n-am băut, nici din cauza mustului grețos de dulce și făcut din orice numai din struguri nu, din care n-am mai încercat, după ce m-am ars de atâtea ori în anii trecuți, și nici din cauza cartofilor prăjiți care costau 3 lei suta de grame, de parcă erau poleiți cu aur, din care n-am mâncat.

Ceea ce m-a marcat într-un anumit fel au fost oamenii:o adunătură de fețe buhăite, cu o morgă cenușie așternută pe figură, sorbind resemnați din pahare de plastic o poșircă în care eu nu mi-aș fi înmuiat nici biftecul. O femeie șleampătă cu pielea atârnându-i pe figură, sprijinindu-și căpățâna într-o mână. Un bărbat cu mustață, cu genunchii îndoiți de povara existenței, așezându-se greoi pe o buturugă, vorbind cu glas scăzut.

Iată veselia la români. Iată o adunătură tristă înecându-și amarul într-o cârciumă. Oameni în plenitudinea vârstei, împovărați de amarul existenței. Bătrâni, după o viață de muncă supraviețuind de la o zi la alta cu o pensie de mizerie. Tineri fără perspective. 3 lei, o sută de grame de cartofi. O țară mizerabilă și costisitoare.    

Lasă un răspuns

